söndag 5 augusti 2012

En ros är en ros

Min ros i rabatten blommar just nu! Den har jag fått av en granne som har många rosor, men som skulle byta sort i sin rabatt och ville bli av med denna. Tack, tack sa jag och planterade den här. Den har klarat ett par vintrar nu så det verkar vara en seg typ.
Övriga rosor här är fotograferade på en handelsträdgård som heter Smultronstället och ligger utanför Umeå. Väl värt ett besök, man kan ju även fika där ute bland blommor, buskar och träd.


Dessa rosor är dock av ett annat slag...
Kunde inte motstå dessa burkar som faktiskt passar väldigt bra i växthuset. Eller hur?

3 kommentarer:

  1. Rosor är underbart, speciellt när de har den där underbara rosdoften!! Har du några bra tips för att få dem friska och fina. Tycker att våra ser lite kämpande ut just nu. Fina burkar! De hade gärna fått följa med hem till mig också!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I sommar verkar det vara regn och kalla nätter som gjort rosen fin... ;-) Ett par gånger under sommaren har den dock fått lite rosgödsel. På vintern skyddar vi den med ett nät så att inte några djur ska äta upp den till middag. Burkarna går att inhandla på ett STORT varuhus nära dig!

      Radera
  2. Tack för alla tips! Rosgödsel.... och ett stort varuhus... tror att jag har förstått...

    SvaraRadera