onsdag 22 augusti 2012

Bakningsväder

När det är dåligt väder kan man ju alltid baka något. Här är det grahamsfrallor som är på gång. När degen jäst klart gör man 48 småfrallor av degen och placerar dem på 4 plåtar för att jäsa igen.
Här har de jäst klart och ska strax in i ugnen!

Gräddas i 7-9 minuter i 250 graders ugn.
Klara! Nu är det bara att dela i mitten och välja pålägg. Jag tar gärna lite apelsinmarmelad och herrgårdsost på mina. Eller varför inte leverpastej med tomat?
Mmmm... nybakat bröd. Jag gillar verkligen doften!
Gammalt handskrivet recept, som ursprungligen är hämtat från någon Allt om Mat-tidskrift.
Har du något bra recept som du vill rekommendera åt mig?

3 kommentarer:

  1. Mmmm gott! Verklig vardagslyx med doften och smaken av nybakat, hembakat!! Du påminner mig också om att jag måste byta glödlampa i ugnen och därefter putsa på ugnsluckan :) Tänka sig, snart är ett handskrivet dokument en raritet...

    SvaraRadera
  2. Hur lyckas du få dem så runda och jämna och alla lika stora?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer receptet till punkt och pricka! Sen är det en mycket bra deg att jobba med!

      Radera