måndag 2 juli 2012

Vit x 3

Har ju glömt att jag skulle visa vitsippstuvan som jag fick av min granne och planterade! Titta nu Skåne! Vitsippor i Norrbotten...
Och här kan man ju jämföra med skogsstjärnan som sprider ut sig överallt här. Den skulle nästan kunna kallas för Norrbottens vitsippa, för visst är de ganska lika? Lika söta i alla fall!
Till sist vill jag visa några av lökarna som jag också fick och planterade. De har blommat så fint och har nu försvunnit bland allt gräs som vuxit upp i dungen. Hoppas, hoppas, hoppas att de klarar vinterns kyla och alla elaka hungriga djur. Då blir det en vacker vår nästa år!

2 kommentarer:

  1. Ser lovande ut! Håller tummarna för att de blommar även nästa år! I Skåne har vi blandad väderlek, ena stunden härligt sommarväder, nästa mulet och svalt, för att sedan regna. Ja, ganska typisk svensk sommar kanske. På vägrenarna blommar vallmo och blåklint. I trädgården rosor och lavendel. Ser fram emot semeeeeester... Bara tre dagar kvar nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll ut! Sommaren med stort S kanske kommer när du börjar... Själv har jag ju bara haft kyla, regn och blåst på min semester. (Undantaget midsommarhelgen.) Det är något fel när man sitter ute med kofta och pläd i juli månad!

      Radera