söndag 23 september 2012

Fototriss: Uppifrån

Om temat är uppifrån och man bortser från att nästan allt kan fotograferas uppifrån, så blev jag lite lat, gick upp på övervåningen och tittade ut genom fönstren.
På denna brandstege är det meningen att jag ska klättra ut om det värsta händer. Så här uppifrån ser det både högt, trångt och lite rostigt ut...
Om jag istället väljer att hoppa ut från detta fönster, kommer jag att slå mig ordentligt. Så här uppifrån ser det ganska högt och hårt ut...
Om jag fick landa på fåren skulle det ju bli mjukt och skönt. Eller så skulle det bli ett får mindre i hagen... Men så här ser ett får ut uppifrån!

Om du vill se fler bilder uppifrån ska du klicka här:



23 kommentarer:

  1. Sköna perspektiv från din övervåning!
    Fårullen såg ut som dramatiska moln!! :) Tur att du skrev vad det var ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland kallas ju moln för "ulltussar". ;-)

      Radera
  2. Läskigt fina bilder (om man har lite höjdskräck och är rädd för allt möjligt annat också, brand t ex). Sista bilden trodde jag var grusgången (inte heller så kul att landa på).

    SvaraRadera
  3. Man får hoppas att du slipper använda den där stegen - eller ta fönstervägen och landa på fåret...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt för fårens skull...:-)

      Radera
  4. Snygga bilder. Ja, det hade varit skönt att landa på en skock får om man var tvungen att använda brandstegen.

    SvaraRadera
  5. Fick nästan lite svindel av din triss :) Snygga bilder.

    SvaraRadera
  6. Himmel jag hissnar ju på första bilden där..mmmm lamm o får..det är verkligen så mjukt o gott det..

    SvaraRadera
  7. Ibland får man vara lat och det blev ju bra bilder av det :)

    SvaraRadera
  8. Finfin triss! Den sista bilden var jag inte i närheten av att gissa rätt! Hissnande högt uppe på första och andra bilden.

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Fniss åt min triss! Tackar, tackar! ;-)

      Radera
  10. hihi ja jag tog ingen av bilderna igår eller idag, så när den togs var det skönt och doppa fötterna!

    oj minus, jag hoppas det dröjer minst 1 månad till innan vi får minus på morgonen, jag vill inte :( Även om se frosten på gräsmattan är fint :)

    SvaraRadera
  11. Jättefin triss.
    Det suger i magen på den första bilden. Lyckat!

    SvaraRadera
  12. Spännande att få följa med upp på övervåningen och kolla utsikter hos dig :)

    SvaraRadera
  13. hua, hoppas du slipper hoppa eller använda stegen heller för den delen, kul vinkling av temat

    SvaraRadera
  14. Mittenbilden gillar jag skarpt snygga kontraster. Kreativt!!

    SvaraRadera
  15. Tycker väldig mycket om bilden 3 intressant form och struktur :)

    SvaraRadera
  16. Snyggt, ja stegen ser lite trång ut, men hoppas att den funkar när den väl ska =)

    SvaraRadera
  17. Jag hoppas du aldrig behöver använda den stegen, men det är klart det är ju bra att det finns där uti-fall-att....
    landa på får är ingen bra idé...hoppas det finns ett brandsegel där i stället om du måste hoppa.

    SvaraRadera