fredag 2 december 2011

Adventsbaka

Idag ska jag baka något inför advent och jul. Kanske dessa Lingonrutor som finns i den förträffliga boken Cecilias fikastunder. Nästan som morotskaka, fast det är ju pepparkakskryddor i, och med glasyr med philadelfiaost. Mycket mumsiga... Behöver inte skäras i så stora rutor, då kan man fika fler sorter också. T.ex. Leilas saffransskorpor som jag också tänkte försöka baka. De är sååå goda att om man bakar dem nu så är de slut innan jul. Då måste man baka en ny sats! För övrigt så har snön smält bort. Och det har spöregnat! Skandal! Vi vill ha vit snö som lyser upp i vintermörkret!

2 kommentarer:

  1. Kalsa lilla! Kan du skicka ner lite inspiration till mig....Jag går mest o väntar till 1/1 då jag styr kosan söderut. Riktigt söderut....För mig har advent en lite annan betydelse i år. Och tveeggad känsla. Det gör ont i själen ibland. Advent och jul är ju SÅ mycket förknippat med glädje, gemenskap och känslor att det kan bli övermäktigt./S

    SvaraRadera
  2. Är det inte så att vi så gärna VILL att allt ska bli så perfekt på julen, men oftast blir det inte riktigt så ändå. Jag styr också kosan söderut den 1/1, men kanske mest för att också få lite avkoppling och vila (efter julen).

    SvaraRadera