lördag 10 september 2011

Vad läser du?

Denna lista fick jag av en vän som tyckte att jag skulle fundera lite på vad jag läser. 24 frågor som handlar om allt från vilken är den bästa bok jag läst till vilken bok skulle jag vilja ha med till en öde ö!
Nu kan även du försöka att svara på frågorna. Om du kommer på något bra boktips på vägen så kan du väl lämna det i en kommentar!
Om böcker och läsning. Några frågor att fundera över…
1. Den bästa bok du läst i år:
2. En bok som du läst om mer än 2 gånger:
3. Din favoritbokserie:
4. En bok som gjorde dig glad:
5. En bok som gjorde dig ledsen:
6. En bok som du inte trodde att du skulle gilla men som var mycket bra:
7. Din favoritklassiker:
8. Din favoritförfattare:
9. Favoritförfattarens bästa bok:
10. Din manliga favoritkaraktär:
11. Din kvinnliga favoritkaraktär:
12. Favoritcitat från en bra bok:
13. Favoritbok som blivit film:
14. Din favoritbok från barndomen:
15. Din favoritbok från ungdomstiden:
16. En bok som du länge velat läsa men fortfarande inte läst:
17. En bok som du önskar att fler skulle läsa:
18. En bok som fick dig att ändra uppfattning i någon fråga:
19. Det mest överraskande slutet i en bok:
20. Den vackraste titeln på en bok:
21. Din absoluta favoritbok genom tiderna:
22. Den bok som du vill ha med till en öde ö:
23. Den senaste bok som du har läst:
24. Den bok som du snart ska börja läsa:

4 kommentarer:

  1. Oj, det var många frågor att fundera över! Tänk, jag tror inte jag läst någon bok mer än 2 gånger, jo, "Tusen skäl att leva" har jag plöjt ett antal gånger. Och Narnia-serien 2 gånger. Nu när jag tänker efter mera har jag faktiskt läst ett antal barnböcker flera gånger: Några av mina favoriter var "Hattjakten" av Sven Nordkvist och "adventsmysteriet" av Jostein Gaarder som vi läste som adventskalender i några år.
    En bra bok som fler skulle läsa är "Brott och straff" av Dostojevski. Jag tror att jag skulle ta med mig en oskriven bok + penna till en öde ö, för då har man ju hur mycket tid som helst att skriva själv!/Stickerskan
    ps. det kanske kommer mera sen...

    SvaraRadera
  2. Men, DU måste ju svara på frågorna också!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag ska också svara, men jag tar några frågor i taget och hoppas att ni gör detsamma... ;0) / Kajsa

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Oscar Wild! Han är/var finurlig och hade en förmåga att med humor slå huvudet på spiken och avslöja människan som den är/var. Det var svar på fråga nummer 8. Svar på fråga nummer 20: "Under valnötsträdet". Du Kajsa, det var inga lätta frågor som vi fick!!//Me

    SvaraRadera