lördag 24 september 2011

Substitut

Eftersom jag tyvärr inte kunde ta mig till Bokmässan i år, så har jag hittat den perfekta trösten: Mässkampen, ett mycket välgjort spel som utspelar sig på Bokmässans golv.
Du måste bara köpa det senaste numret (2011:5) av den trevliga tidskriften Vi läser, söka reda på en tärning och några lämpliga figurer att gå med. Sen är det bara att utmana någon av dina vänner att gå en runda på mässan...
Kul att det finns så kreativa människor som hittar på roliga saker! Nu har jag ju nästan varit på Bokmässan i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Spelet ser bra mycket enklare ut än labyrinten av montrar på bokmässan.
    Vilken fin blogg! Jag gillar också burkar även om jag inte samlar (fast jag har en del), men jag har ett par små godingar, små kryddburkar som jag ärvt efter min mamma.

    SvaraRadera
  2. Precis! Jag borde ocksa spela spelet, sa kanske det kanns lite mer som om jag har varit dar! ;-)

    Gillar dina burkar, har ocksa oga for sadana och slapar med dem hit och dit!

    SvaraRadera