måndag 26 september 2011

Till bokburken

Tänkte att jag skulle köra boktema ett tag så Bokburken får lite påfyllning. Har smugit runt på mitt närmsta bibliotek och tagit lite bilder som får illustrera detta tema... Ni fick ju ett frågeformulär den 10 september som handlade om vad ni läser och har läst. Jag ska också försöka svara på de ibland lite kluriga frågorna...

1. Bästa bok i år: Morgon i Jenin av S. Abulhawa. (Tätt följd av Niceville av K. Stockett. Filmen är också sevärd!)
2. Bok jag läst om mer än 2 gånger: Glasfåglarna med fortsättning... av Elsie Johansson.
3. Favoritbokserie: Glasfåglarna... och Olsson-Hultgrens kvinnohistoriska serie för ungdom/vuxna som börjar med Siden, sammet, trasa, lump.
4. En bok som gjorde mig glad: Små citroner gula av K. Ingemarsson.
5. En bok som gjorde mig ledsen: Anne Franks dagbok.
6. En bok som jag inte trodde att jag skulle gilla men som var mycket bra: Jag älskar dig inte av C. Stielli.

OK! Och vilka böcker valde du?

1 kommentar:

  1. Bästa bok i år: Lila hibiskus.
    Bok jag läst om: Ökenstormen
    Favoritbokserie: Mina drömmars stad
    En bok som gjorde mig glad: Tuta och käka öppnar inom kort
    En bok som gjorde mig ledsen: Innan jag dör
    En bok som jag inte trodde att jag skulle gilla men som var mycket bra: En Shopaholic-böckerna

    SvaraRadera