lördag 6 augusti 2011

Te

Jag är tedrickare. Vi är ju ett speciellt släkte... Kaffedrickare verkar tycka att det är lite jobbigt när man säger att man hellre vill ha te än kaffe. Koka upp vatten och förhoppningsvis ha en tepåse att erbjuda är ju inte svårt kan man tycka. Koka eller brygga kaffe med alla nya varianter som finns är ju mycket svårare. Tepåsar kan ju gå an, men nog är det gott med en kopp te där bladen legat i en tekula och bryggt en härligt doftande dryck. Om ni besöker Skellefteå ska ni inte missa att gå in på T-magasinet . Där kan man bl.a. köpa te och kaffe men även inredningsprylar av olika slag. Nej, nu måste jag faktiskt ta mig en kopp... Favoriten just nu är Skellefteblandning!

5 kommentarer:

  1. Och här är favoriten Göteborgsblandning! Har fått 2 påsar av olika gäster som besökt oss. Väldigt gott!

    SvaraRadera
  2. Så underbart med en blogg om burkar!
    Roligt att kika på alla fina bilder i din sidomeny, du har verkligen en gedigen samling.

    Önskar dig en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Då får jag väl rekommendera Visbyblandning, som är min absoluta favorit. Drack den allra första gången på en cykelsemester på Gotland. När vi återvände till Visby, drack vi just Visbyblandning på ett mysigt café.

    PS. Man kan vara både kaffe och tedrickare!

    SvaraRadera
  4. kalstensdrömmar från Kränku på Gotland är en favorit. /stickerskan

    SvaraRadera
  5. Åh va mycket fina burkar du har!! =) Jag har ju praktik på en tebutik här i stan som också säljer massa burkar och det är nog en rätt "farlig" butik för dig =)

    SvaraRadera