söndag 22 september 2013

Fototriss: Härliga höst

Gick svampkurs en gång och sedan dess vågar jag aldrig plocka svamp...

Bästa motionen är att räfsa höstlöv en klar och fin dag när luften känns frisk och sval...

Höst är skördetid då man får njuta av sommarens möda i trädgård och växthus...

Hösten är faktisk härlig, man kan gå lite i ide, tända ljus under mörka kvällar och inte tvingas vara så aktiv som under sommaren... varva ned helt enkelt!

Om du vill se mer av den härliga hösten ska du klicka här:

18 kommentarer:

  1. Fina bilder, synd du inte vågar dig på svampen(fast just den ska ju inte ätas), svampar är goda.

    AX

    SvaraRadera
  2. Vackra höstbilder i din triss! Hösten är en härlig tid, det tycker jag också! Just det här att kunna varva ner är skönt och rogivande!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Hmm...det borde ju vara tvärtom! Efter kursen vågar du plocka svamp! :O) Den första svampbilden är så fin! Och det finns inget som är så härligt som att gå och sparka i höstlöven! Vilken doft!!!! Och skörden ser fantastisk ut!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Haha... det där med svampkursen fick mig att le en aning... jag köpte en svampbok för något år sedan och blev nästan likadan. Det är ju bättre att inget veta!
    Fina bilder alla tre men allra mest gillar jag den sista bilden, för det är ett sådant fint ljus i den.
    //jonna d

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen lyckats fånga hösten på ett fint sätt =)

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Du undrar var jag bor eftersom jag skriver om vinskörden. Jag bor i Sverige men min bild är från Frankrike. Det finns vinodlingar i vårt land också, jag var kanske lite otydlig!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Underbara höstbilder….snygg triss…gillade verkligen bilden på svampen….=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Fina höstbilder! Men jag tittade nog mest på alla dina burkar ;-) Vilken härlig samling!

    SvaraRadera
  9. Härliga höstfärger! Synd på svampkursen. Skulle gärna lära mig mer om svamp, för att våga plocka (inte för att sluta plocka...)

    SvaraRadera
  10. Ja här förmedlar du den härliga hösten; färggrann, avkopplande, frisk.
    Ha en fantastisk söndag!

    SvaraRadera
  11. Hi hi vad var det för skrämselkurs? Jisses..du borde ju bli proffs istället.

    Vacker triss med tomater som ju bara blir sååå goda i växthus.

    SvaraRadera
  12. Gick åxå svampkurs ifjol.... Århundrades sämsta svampår. Inte ens de giftiga svamparna växte i skogen.... Så jag lärde mig ingenting :D Härlig triss!

    SvaraRadera
  13. Snygga höstbilder du visar i trissen.

    SvaraRadera
  14. Haha.. roligt att du inte vågar använda dina kunskaper från kursen, jag är också skeptisk mot svamp. Men du vågar fota i alla fall :) fint!

    SvaraRadera
  15. Jag älskar hösten, så för mig är det en härlig höst och en härlig triss!

    SvaraRadera
  16. Fin och mumsig triss här hos dig....

    SvaraRadera
  17. Fin och mumsig triss här hos dig....

    SvaraRadera
  18. Men, skule inte svampkursen få dig att plocka mer svamp? Eller var det helt enkelt inte en bra kurs?

    SvaraRadera