lördag 16 juni 2012

Avslöjandet

Här kommer bildbeviset på vad det gröna var som jag visade här. Ni vet, det där som skulle hamna i växthuset när det var klart... Vad tycks? Inte så dumt att sitta där med en kopp té och se hur allt växer.
Just nu är detta utsikten från stolen. Tomater, persilja och ruccola på g. Till höger finns gurka, squash och paprika.  Samt popcorn i kruka! Ja, det är sant, man kan visst sätta vanliga popcorn i kruka och de växer upp till höga bladrika plantor. Det går dock inte med popcorn för microugn. Ska bli spännande att se om det verkligen fungerar!
Och utanför växer jordgubbarna så det knakar. Om det beror på gödsel eller allt regnande vet jag inte. Men jag hoppas att det blir jordgubbar till slut i alla fall. Men inte till midsommar, som i Skåne...

3 kommentarer:

  1. Trädgårdsmöbler! Där gick jag helt bet i "gissningsleken". Fint möblemang! Härlig utsikt både i växthuset och utanför! Det ser väldigt lovande ut. Mina tomatplantor står utomhus. De blommar, men tomaterna är långt borta. Mysigt med ett växthus! "vill ha"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara kul att få bjuda dig på kaffe där någon gång!

      Radera
    2. Oh, ja!!! Ser redan fram emot det!

      Radera