tisdag 25 oktober 2011

Slut svar kvar

Dags att avsluta frågorna från den 10 september. Här kommer mina svar:

8.Favoritförfattare: kan inte välja en så jag får ta några ur hopen: Deckare: Donna Leon, Arnaldur Indridason, Henning Mankell. Romaner: Gerda Antti, Vibeke Olsson, Elsie Johansson...
9. Favoritens bästa bok: omöjlig fråga, får inget svar...
10. Manlig favoritkaraktär:.........................eh, kommer inte på någon just nu...Jo: Pettsson!
12. Favoritcitat: ???
18. En bok som fick mig att ändra uppfattning: Ljust & fräschtboken av Lindström & Schyffert.
21. Absoluta favoriten genom tiderna: absolut hopplös fråga! Favoriten har ändrats med åren och omständigheterna och erfarenheten och humöret! (Just nu är det boken på fråga 18.)
24: Boken jag snart ska börja läsa: En gåtfull vänskap av Yoko Ogawa.

Men nu tappar jag snart hoppet! Hoppet om att NI ska lämna era svar så jag får några nya boktips! Kom igen nu! Det går även bra att gå in på tidigare svar, den 10, 26, 28 sept. och 12 okt. Please!?

2 kommentarer:

  1. 8.Favoritförfattare: Har flera favoriter men ingen som står högt över alla andra. Tråkigt eller varierat? Vet man inte.
    9. Favoritens bästa bok: Hm.
    10. Manlig favoritkaraktär: Jag gillade han som hade skrivit boken i Kärlekens historia (av Nicole Krauss) men minns inte namnet.
    12. Favoritcitat: "I've never seen a place so happily situated." (från Stolthet och fördom.) Haha, eller något annat. Jag lägger inte citat på minnet.
    18. En bok som fick mig att ändra uppfattning: Svårt! Jag hoppar över den.
    21. Absoluta favoriten genom tiderna: Tar fasta på "genom tiderna" och väljer serien "Mina drömmars stad". Inklusive de där tre tjocka böckerna som utspelar sig före den serien.
    24: Boken jag snart ska börja läsa: Vår kokbok.

    SvaraRadera