tisdag 4 november 2014

Nyttig läsning

Lästips för alla blivande mor- och farföräldrar: Barnbarnsboken! Här kan man läsa om vad man ska tänka på när man ska bli mormor eller farfar, det är föräldrar och mor- och farföräldrar som har berättat om sina erfarenheter och gett en massa tips. Kloka ord att ta del av...
T.ex. kan man få veta varför vi också är viktiga för det nyfödda barnet!
Och råden från nyblivna föräldrar är nog viktiga att läsa, speciellt när man helst av allt vill rusa dit och bara vara med den nyfödda hela tiden... Man måste också komma ihåg de råd som jag fick tidigare!

2 kommentarer:

  1. Så fint att det finns böcker även för detta skede i livet! Nyttig och bra läsning! Gick tillbaka och läste de råd du fick för en tid sedan. Fastnade speciellt för detta: att försöka skapa en "egen" relation till barnet. Tänker då på min svärmor, som var så bra på att skapa relationer till sina barnbarn. Ett riktigt föredöme. Tror tyvärr inte att jag kommer att bli så bra på detta. Jag har så lite tålamod med barn, men jag hoppas att det blir annorlunda med barnbarn. Lycka till med den nya relationen!

    SvaraRadera
  2. Det där borde ju vara obligatorisk läsning för alla mor- och farföräldrar :)
    Så bra att den finns - den ska jag lägga i kom-ihåg-listan!

    SvaraRadera