fredag 28 november 2014

Nedräkningen

Nedräkningen inför julen har börjat! På söndag är det första advent och man ser hur fönster efter fönster smyckas med stjärnor och ljusstakar. Träden får ljusgirlanger och en och annan utegran har också tänts. Själv har jag dykt ned i min adventskartong för att se vilka fynd som kan göras. Av någon anledning, (ålder, lättja, ?) så blir det en hel del som inte packas upp i år. Det känns som om pyntet inte behövs ... Vi får se om någon av de hemvändande familjemedlemmarna kommer att sakna något? Jag misstänker att granen och maten och ljusen kommer att ha stor konkurrens denna jul! Alla kommer bara att vilja titta på det lilla underverket, och tävla om vem som ska få hålla henne i famnen. Hoppas att jag vinner... ; )

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Ja, jag tror du har rätt. Inte behövs det en massa "bjäfs" om det finns ett nyfött barn att beskåda på juldagens morgon!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett nyfött barn... i dubbel bemärkelse! Vårt barnbarn behöver dock inte ligga i en krubba...

      Radera