måndag 17 juni 2013

Sjung!

Poster En sång för Marion (2012)

Det var bioväder ikväll, trots att det är sommar! Så jag och en vän gick på bio och fick en hel biosalong för oss själva! Det är ju ganska lyxigt och då kan man sjunga med i kända låtar utan att någon störs...
En sång för Marion hette filmen och den handlar om en dyster man, en pensionärskör, en ung entusiastisk körledare och om livet och kärleken och om hur svårt det kan vara att få allt att fungera ibland. Jag tyckte om den, och kan rekommendera den även till er som inte sjunger i kör! Själv ska jag börja i en kör när jag blir pensionär! De verkar ha det väldigt roligt de där körsångarna...

1 kommentar:

  1. Jag skulle bra gärna suttit i "kulissen" och lyssnat på er sång! Inget bio-väder här just nu, bara sköna kvällar i solen, att njuta av efter en dag på jobbet. Koltrastar och alla andra fåglar sjunger i kör för full hals.

    SvaraRadera