söndag 21 december 2014

Fjärde advent och vintersol

När fjärde ljuset brinner, då är julen nära
vi har fått besök av våra fina kära!
Snön ligger vit på marken
över träden, över sparken
kylan biter i kinden
ögat tåras av vinden
ljusen lyser i fönster och på granar
tomten smyger vid knuten  och spanar
sista pysslet är bara kvar att göra
innan vi julsångers toner får höra.
Jag kämpat med att på julklappar rimma
sent under midvinternattens timma
kanske blev jag lite skadad av detta
eftersom jag bara måste fortsätta... ; )

1 kommentar:

  1. Blir det ingen rimsmedja hos "Mina burkar" i år??? Kanske du ändå kan hjälpa mig, om rimmandet inte vill ta slut...?!? Hittade en helt oanvänd "äppelskalare" på en secondhand (fint märke: Anders Petter). Den ska bli en julklapp till maken som älskar att ta hand om frukt på höstarna.

    Idag har vi köpt gran hos grannarna. Det är en höjdpunkt att traska iväg med skottkärran, vandra runt bland granarna, för att till slut bestämma sig. Nu står den klädd och fin i stugan. Skön julmusik med Jill Johnson och Tommy Körberg i bakgrunden.

    SvaraRadera